Új meta elem – kell ez nekünk?

Többen jelezték, hogy olvasták a kiváló keresőoptimalizálási szakértő, Kungl István cikkét a SeoTools Blog-on, és hogy mi a véleményem ezzel kapcsolatban, hogyan tudja (vajon tudja-e) követni a WordPress ezt az újdonságot. Kérlek, vedd figyelembe, hogy én nem vagyok SEO-szakértő, de a saját, eddigi tapasztalataimon alapuló véleményemet közreadom ezzel kapcsolatban.

A cikk és a hír mindenesetre érdekes, és köszönöm mindenkinek, aki megosztotta – de a keresőoptimalizálás elveit azért nem fogja jelentősen megváltoztatni.

Ahogyan írja is: “Nagyon fontos és a Google kiemeli az újítással kapcsolatban, hogy az alapvető rangsorolási faktorok nem változtak és ez csak egyetlen új paraméter az összetett algoritmusban. Nagyon fontosak például a következők: frissesség, naprakész híradás, eredetiség, érdekesség, stb” – meg persze a többi alapvető tényező, a rendszeresen frissülő, releváns tartalom, az oldalra mutató külső linkek száma és hasonlók.

Másrészt ez az egész elsősorban az újságíróknak érdekes, illetve azoknak, akiknek nem szó szerint a tárgyról szóló, hanem inkább figyelemfelkeltő címeket kell írniuk, illetve “népszerűen” kell fogalmazniuk.

Ha a Te oldalad nem kifejezetten híroldal (ahogyan például az enyém sem), akkor nálunk nem mások a kulcsszavak, mint amelyeket a cikkben kiemelten használunk (címben, címkeként, illetve gyakran említve). Te a saját témádról, én a WordPressről írva mindig azokat a kulcsszavakat használjuk, amiről tényleg írunk, hiszen nekünk nem kell bulvárosan fogalmaznunk.

Fontos tudnod, hogy a sablonod a meta tageket nem tölti ki, hiszen akkor minden oldaladnak és bejegyzésednek ugyanazok lennének a kulcsszavai, ami nem előnyös keresőoptimalizálási szempontból. Erre való például az All-In-One-SEO-Pack bővítmény, azzal akár bejegyzésenként tudsz állítani a SEO-funkciókon, de ha “csak” az alapértelmezett működését választod, akkor is kitölt mindent, amit ki kell: a bejegyzés címe lesz a title, a kategóriák és a címkék a keywords, és a kivonat lesz a description (ámbár ez utóbbit a keresők nem nagyon veszik figyelembe, inkább az adott kulcsszó körüli néhány mondatot szokták kivágni, és az szerepel a találati listákon).

Mindenesetre könnyen elképzelhető, hogy a bővítmény fejlesztői felkapják a fejüket a hírre, és hamarosan azt láthatod, hogy frissítés van az All-In-One-SEO-Pack-hoz, amely már tartalmazza a news_keywords elemet is. De addig azért különösebben nem kell aggódnunk, hogy a mi oldalunk ezt még nem tudja.

 

Oszd meg Te is:

Share on email
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Szerző:

Ezek is érdekesek lehetnek számodra: 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Javasolt eszközök:

Banner250x250.png
Elementor Pro
Generatepress Logo White Asset
GeneratePress
Divi 4.0
Divihello
Prémium támogatás és ajándék Divi licence
Adatvedelem.png
ADATVÉDELEM minta
Aszf.png
Webshop ÁSZF minta

“Új meta elem – kell ez nekünk?” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Kedves Móni!
    Mikor én is megkaptam ezt az ominózus hírt, egyből rád gondoltam, vajon mi lehet a véleményed, de hogy még a kívánságaimat is ismered, és egyből megtudhatom!?
    Köszi a gyors választ, egyébként megnyugtattál, én is így gondoltam.
    Szép napot!
    Kati

    Válasz
  2. Szia,

    idézet a fenti cikkből:

    “description (ámbár ez utóbbit a keresők nem nagyon veszik figyelembe, inkább az adott kulcsszó körüli néhány mondatot szokták kivágni, és az szerepel a találati listákon).”

    Ennek ellent mondani látszik, hogy a http://www.wp-suli.hu a SERP-ben az All-in-Seo-Pack description tagjával szerepel. Javaslom a description tagot kezeljük kiemelten. A keywords egyelőre nem játszik, a news_keywords SERP-re gyakorolt hatása még nem ismert.

    Válasz
    • Úgy értettem, hogy ha rákeresel valamire, a találati listában sokszor a kulcsszót tartalmazó mondatot látod a leírásnál, nem az adott oldal description-jét.

      Válasz
  3. Szia Moni!
    Szerintem is elsősorban az “újságírók” veszik hasznát, de ha jól értem az eredeti gugli közlést is, ez az egész arra jó, hogy a sokkal ritkábban használt hírkereső relevanciája is javuljon a témák függvényében.

    Érdemes elgondolni, hogy a Google teljes platformjain vajon hány százalék lehet az olyan keresés, amelyet a Google News-on indítanak.

    Ugyanakkor, ha valaki nem csak kkv-s elgondolásokból nem csak vevőszerző tölcséroldalt csinál (hanem például blogol is), a postoknak azért lehet hírértéke (a news-on is). A “sima” guglis találatokat azonban ez nem fogja érinteni. Azaz valami csekély kis növekedést elvileg elérhetünk vele, ha még csak pár post ment ki, de több százat nem hiszem, hogy érdemes lenni betagelni. 😉

    Válasz
    • Én még soha nem kerestem kifejezetten a Google News-on, és bevallom, azt sem tudom, hogy kerülhetnek oda a blogbejegyzéseim. Ezt a Google automatikusan felismeri, vagy be kell regisztrálni rá? (Bocs, ahogy fentebb is írtam, én csak weblapokat készítek, ehhez nem értek… 🙂 )

      Válasz
      • Na látod, feladtad a töprengeni valót… 🙂 Konkrét infóm erről nincs, de elképzelésem szerint minden olyan hírközlés, amely mögött konkrét, közvetett gazdasági érdek nincsen, ÉS esetleg más hírforrás is megerősít, az már hírértékű. Hogy ezt miképp szűri/vizsgálja a Nagy Testvér, arról fogalmam sincs. Gondolom ezt fogja az új meta is elősegíteni – de feltételezésem szerint ez még nem lesz elegendő feltétlen a híradatbázisba kerüléshez.

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..