Így állítsd be a WooCommerce e-mailjeit

A legnépszerűbb webáruház-bővítmény, a WooCommerce alapértelmezetten összesen tizenegyféle automatikus vagy fél-automatikus levelet tud kiküldeni a vásárlóknak. Az elnevezések azonban nem következetesek, és nem egyszerű elsőre rájönni, melyik levelet mikor és miért kapja a vásárló. Ennek a megértésében segítek most.

A Vezérlőpulton a WooCommerce -> Beállítások menüpontban, az E-mailek fülön ezt láthatod:

Az e-mailek neve mellett bal oldalon a lila pipa azt jelenti, hogy az e-mail aktív, és a rendszer automatikusan kiküldi, ha a megfelelő feltétel teljesül. Ha rákattintasz valamelyik e-mail nevére (vastagon és kékkel jelzi, hogy az link), akkor kiveheted a pipát az “E-mail értesítés bekapcsolása” elől, és ekkor (visszatérve a listába) azt látod, hogy az e-mail neve előtt szürke X van, azaz az e-mail inaktív, a rendszer nem fogja kiküldeni.

A kis szürke körben jobbra mutató nyíl pedig egy olyan e-mailt jelent, amelyet nem a rendszer küld ki automatikusan, hanem Te tudod kézzel kiküldeni, ha akarod. (Ha fölé viszed és rajta hagyod az egeret, akkor ezt ki is írja.)

Az első három e-mailt Te kapod, a webshop tulajdonosa. Ezeknek az e-maileknek egyértelmű az elnevezése, sokat nem kell rajta gondolkozni, hogy melyik mire való 🙂 A “Visszamondott rendelés” és a “Sikertelen rendelés” e-mailjeit én kikapcsoltam, ezeket az eseteket nem a webáruházban kezelem, hanem egyedileg.

A többi e-mailt a vásárló kapja.

A “Visszatartott rendelés” (eredetiben: on hold) azt jelenti, hogy a rendelés “Fizetésre vár” állapotba került, amikor a vásárló rákattintott a megrendelés gombra, mert a vásárló az előre utalást vagy a készpénzt választotta fizetési módként. Tehát az átutalásos / készpénzes vevő ezt az e-mailt kapja meg abban a percben, amikor rendel.

A levél szövegében ekkor szerepel, hogy “A rendelés a fizetett összeg beérkezésének ellenőrzéséig függőben tartva.”, és átutalás esetén a banki adatok is.

A “Rendelés feldolgozása” (eredetiben: processing) levél szintén akkor megy ki, amikor a vásárló rákattint a megrendelés gombra, ha a vásárló az utánvétet választotta fizetési módként. Ezzel a rendelés “Feldolgozás alatt” állapotba kerül.

A levél szövegében ekkor az szerepel, hogy “A rendelést megkaptuk és jelenleg feldolgozás alatt áll.”

Ha az utalás beérkezik, akkor a rendelés szerkesztésébe belépve megteheted, hogy átállítod a rendelés “Fizetésre vár” állapotát arra, hogy “Feldolgozás alatt”:

és ekkor automatikusan kimegy a “Rendelés feldolgozása” nevű levél. Ez persze nem kötelező.

A fenti képen az alsó, lilás hátterű megjegyzésben az látható, hogy a rendelés feladásakor a “Fizetés folyamatban” állapotból azonnal “Fizetésre vár” állapotra állította a rendszer a rendelést. A felső, szürke hátterű megjegyzést pedig én (“Pagony”) csináltam kézzel, amikor átállítottam a rendelés állapotát arra, hogy “Feldolgozás alatt”.

A “Feldolgozás alatt” a rendszer logikája szerint lényegében azt jelenti, hogy Te most összecsomagolod, amit a vevő rendelt, és átadod a futárszolgálatnak. Amikor ezzel megvagy, akkor a rendelés állapotát át kell állítanod arra, hogy “Teljesített”.

Amint ezt megteszed, a rendszer automatikusan kiküldi a vásárlónak a “Teljesített rendelés” nevű levelet. Ennek a kísérőszövege az, hogy “Üdvözlet! A(z) XYZ oldalon leadott rendelés teljesítve lett.” Mivel ez a levél eredetileg arra szolgál, hogy értesítsem a vevőt, hogy átadtam a futárnak a csomagot, ezért ezt a szöveget érdemes átírni, mert abból, hogy “teljesítve lett”, nem fogja érteni a vevő, hogy mi van. (Arról nem is beszélve, hogy rém magyartalan…)

Persze ez sem kötelező – főleg, ha letölthető dolgokat árulsz, vagy mondjuk online tanfolyamot, vagy előfizetést egy zárt tagi oldalhoz, azaz digitális terméket. Ilyenkor természetesen nincs értelme a futárnak.

Végül pedig a “Vásárlói számla / Rendelési adatok” nevű levelet kézzel küldheted ki, ha akarod, a rendelés szerkesztéséből:

Ebben a levélben nincs kísérőszöveg, csak maguk a rendelési adatok. Lehet, hogy Amerikában ez elég is számlának. Magyarországon azonban nem, mert nincsenek rajta a szállító (értsd: az eladó) adatai, ezért nem javaslom a használatát – inkább kösd össze a WooCommerce-et a szamlazz.hu -val (van hozzá egy ingyenes bővítmény).

Ennek a levélnek legfeljebb akkor látom értelmét, ha a vevő ír, hogy elvesztette azt az e-mailt, amiben a rendelési adatai voltak, és kéri az újraküldését.

Hogyan írhatod át a levelek címsorát és szövegét?

Ezeket a szövegeket a WooCommerce-ben szétszórva, összesen négy helyen találod meg.

A leveleket szerkesztheted ugyanis itt, az E-mailek fülön, a nevükre kattintva, de ha ezt kipróbálod, látni fogod, hogy itt valójában csak a tárgysorukat tudod átírni.

A szövegek egy része (a fizetési és a szállítási instrukciók) a “saját helyükről” jönnek, azaz a fizetési instrukciókat a megfelelő fizetési módnál, a szállítási instrukciókat pedig a megfelelő szállítási módnál írhatod át. Ezek a szövegek jelennek meg a Pénztár oldalon, a megrendelés utáni visszaigazoló-köszönő oldalon, és az e-mailekben is.

Végül pedig, ha még mindig nem találtad meg, amit módosítani akarsz, akkor a nyelvi fájlban módosítsd, amit szeretnél.

Az e-mailek template-jéhez (php fájlok) csak végső esetben nyúlj, ha már semmi más nem segít – és csak akkor, ha értesz a php programozáshoz!

Oszd meg Te is:

Share on email
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Szerző:

Ezek is érdekesek lehetnek számodra: 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Javasolt eszközök:

Banner250x250.png
Elementor Pro
Generatepress Logo White Asset
GeneratePress
Divi 4.0
Divihello
Prémium támogatás és ajándék Divi licence
Adatvedelem.png
ADATVÉDELEM minta
Aszf.png
Webshop ÁSZF minta

“Így állítsd be a WooCommerce e-mailjeit” bejegyzéshez 29 hozzászólás

  1. Szia Móni!
    Köszönöm, hasznos volt, mint mindig 🙂 Bár a woocommerce nagyon jó dolog, jól ki kell ismerni. És mivel az ügyfelek pénzével, és a saját, vagy más webáruházával kísérletezgetünk amíg ki nem tapasztaljuk türelem kell hozzá. Ráadásul annyi féle igény van felhasználás szinten.
    Nem az emailekhez kapcsolódik a kérdésem, de woocommerce: Hol lehet azt beállítani, hogy ne lehessen leadni rendelést akkor, ha mondjuk tanfolyamot árulok és lejár a jelentkezési határidő. Köszönöm előre is.

    Válasz
    • Szia, Kata!
      Örülök, hogy hasznos volt!

      Ha az árat kitörlöd a terméknél, akkor megjelenik a termékek között, de nem lehet kosárba tenni. Ez a legegyszerűbb megoldás. Megfelelő lehet számodra így?

      Válasz
  2. Szia Móni! Nem szeretnék pofátlan lenni, de menet közben merülnek fel kérdések. Ha úgy érzed, hogy sok, akkor köszönöm az eddigi segítségedet és ne haragudj, ha sok a kérdés.
    1) Hogyan lehet azt megoldani, hogy ha vki a KOSÁR-ba tesz több terméket és ezek közül csak egy adott termékből szeretnék kedvezményt adni, nem az összes termék után? Pl. Adok egy tanfolyamot, meg egy ajándékkártyát, meg egy könyvet a tanfolyamhoz. A könyvből 15% kedvezményt adok, mert megveszi a tanfolyamot. Csak a könyvből szeretném ha lejönne a 15% és úgy adódna a többihez.
    2) Ha a szállítási opciók és azok ára be van jelölve, akkor amikor a KOSÁR-ba teszi a terméket a szállítás költségei hozzáadódnak az árhoz?
    Köszönöm szépen
    <3

    Válasz
    • Ne aggódj, szólok, ha eléred a lélektani határt 🙂

      1) Alkalmazhatsz kupont egyetlen termékre. Vagy beállíhatsz akciós árat a terméknél. De ha a kedvezmény csak akkor jár, ha a tanfolyamot is megveszi, akkor az a legegyszerűbb, ha ebből egy külön terméket csinálsz. Így három terméked lesz, pl tanfolyam 10.000 Ft, könyv 3.000 Ft, tanfolyam+könyv 12.000 Ft.

      Ha ennél bonyolultabbat akarsz, ahhoz már valószínűleg fizetős WooComm kiegészítő kell, pl Bundle Products vagy hasonló.

      2) Igen. De ezt miért nem próbálod ki? 🙂 Ha kipróbálod, látni fogod 🙂

      Válasz
  3. Kedves Móni!

    A ‘Visszatartott rendelés’ és ‘Rendelés feldolgozása’ emailekbe szeretnék beletenni egy plusz szöveget a Vásárlástól való elállásról (‘A Kormány 45/2014. (II.26.) Korm. rendelete, alapján a Vásárlónak a termék átvételétől 14 naptári nap áll rendelkezésére, hogy minden következmény nélkül elálljon a vásárlástól, blablabla…).

    Mit javasolsz erre? Nyelvi fájlban nem nagyon van olyan rész, amit erre át lehetne írni, csak bele kellene nyúlni a php-be, de hogyan? 🙁

    Köszi, Anita

    Válasz
    • Sajnos ezt valóban a WooCommerce levélsablonjában lehet csak módosítani – létre kell hozni egy “gyereksablont”, átmásolni a szükséges fájlokat, módosítani php-ban, úgyhogy nem nagyon egyszerű. Programozni nem kell tudni hozzá, de megérteni a programot, meg az egész logikát, az kell hozzá.

      A másik módszer, hogy az összes fizetési módhoz beírod ezt a szöveget (úgyis ahhoz tartozik lényegében), és akkor bent lesz az e-mailekben. Lehet, hogy nem lesz annyira szépséges, de legalább működik.

      Válasz
      • Köszönöm a választ, a 2. opciót választottam. Végülis így is megteszi 🙂

        Korábban keresgéltem plugint a szerkesztésre, de nem nagyon találtam jót, vagy régi volt/vagy nem kapott jó értékelést…

  4. Kedves Móni!

    Azt hogyan tudnám elérni, hogy a a különböző szállítási módokhoz más-más szállítási díjat adjak meg? (Utánvét, utalás)
    Legjobb az lenne, ha akár sávosan is tudnék – összeghatártől függően – változtatni a szállítási díjon. Van erre lehetőség? Ha + plugin kell hozzá, mi lenne az?

    És arra van-e lehetőség, hogy a vevőnek ne kelljen megadnia, hogy milyen megyében lakik? Ez nálunk nem igazán életszerű, de alapból meg kell adni.

    Előre is köszönöm a választ!
    Edit

    Válasz
    • Az elsőt alapértelmezésben is meg lehet adni a WooCommerce Beállításokban. A sávos szállításhoz viszont már fizetős bővítmény szükséges, a Table Rate Shipping. A megye kiszedéséhez pedig a Woo Checkout Field Editor Pro vagy más hasonló (ezekből van ingyenes is).

      Megjegyzem, a WooCommerce hamarosan érkező, GDPR-kompatibilis frissítésében ez utóbbi alapértelmezetten benne lesz, mármint az, hogy az adatok bekérését szabályozni lehet, mert ugye nem akarunk a szükségesnél több adatot elkérni a vevőtől, ha nem muszáj.

      Válasz
      • Köszönöm a választ és a segítséget!

        Az elsőt próbáltam, de nem sikerült. Azért még próbálkozom.

        Jó hír, hogy hamarosan jön a frissítés!

  5. Kedves Móni!

    Azt szeretném kérdezni, hogy a shop föoldalát hogyan tudnám szerkeszteni? Tegnap megpróbáltam és teljes káosz lett a vége. Jó lenne viszont, ha a termékkategóriákon túl, valami szöveges feliratot is hozzá tudnék adni, mint ahogyan a temékkategóriáknál lehet is.

    Most így néz ki, de ez valahogy olyan személytelen: https://vaszati.hu/uzlet/

    A termékkategóriáknál meg tudtam oldani a leírást, valami ilyesmit szeretnék a shop oldalán is:

    https://vaszati.hu/termekkategoria/vaszati-korrekcios-eszkozok/yantrak/18×18-cm-es-yantrak/

    Van valami ötleted vagy bővítmény, amivel ez lehetséges? (Diwi sablont használok.)

    Előre is köszönöm a segítséget!
    Edit

    A linkeket ha szeretnéd, nyugodtan leveheted, csak azért tettem ide, hogy könnyebben el lehessen képzleni, hogy mire gondolok.

    Válasz
    • Kedves Edit!

      Építsd meg ezt az oldalt is Diviben. Akkor azt teszel bele, amit szeretnél. A Divinek vannak WooCommerce moduljai, így teljesen testre szabhatod a shop főoldalt.

      Viszont ilyenkor fontos, hogy a WooCommerce Beállítások menüjében ne add meg shop főoldalként ezt az oldalt, mert akkor a WooCommerce automatikusan be fogja tenni a saját részeit, és csúnya lesz az oldal.

      Válasz
      • Kedves Móni!

        Köszönöm! Így most hirtelen kicsit íjesztően hangzik, mert tegnap pont ezt próbálgattam, bár akkor ott az lehetett a hiba, hogy ez az oldal volt a shop főoldala. (Igazából nem csúnya lett, hanem egyszerűen nem működött.)

        Mindenesetre megpróbálom!
        Köszönöm szépen!
        Edit

  6. Kedves Móni!

    A WooCommerce legutóbbi frissítése kicsit összezavarta nálam a dolgokat. (Tegnap frissítettem.) A weboldalon – szerencsére – minden rendben van, de az automata visszaigazoló levelekben az eredetileg magyar szöveg most angolul van, ami még a kisebbik baj, de ha valaki az utánvétes fizetést választja, akkor főcímként azt kapja, hogy “Payment received for your order”, a levélben ezt még meg is erősítem angolul, és utána jön az én magyar szövegem az utánvétes rendelésre vonatkozóan. SZerencsére utalásos rendelésnél nincs ilyen gond.

    Sajnos nem sok javítási, állítási lehetőség van, reménykedjek, hogy másnak is feltűnik ez a szarvas hiba és egy újabb frissítéssel javítják? Mi mást lehet tenni?

    Előre is köszönöm a választ!

    Válasz
  7. Kedves Móni!
    Írtad, hogy a teljesített rendelés szövegét érdemes módosítani, hogy az legyen a szöveg, hogy átadtuk a futárnak. Nem sikerült egyébként megtalálnom, hogy ezt hol tudom megtenni :P, de ha sikerülne, akkor ezt az e-mailt küldené ki minden fajta rendelésnél? (Személyes átvételnél is? Elvileg ugyanott jelölöm teljesítetté a rendelést.
    Azt szeretném még kérdezni, hogy woocommerce-ben megoldható-e, hogy a szállítási adatok (csomagszám, futárszolgálat elérhetősége) belekerüljön az e-mailbe?
    Köszönöm szépen!

    Válasz
    • Szia!

      A “Teljesített rendelés” nevű levnek a tárgysora az, hogy “Üdvözlet! A(z) XYZ oldalon leadott rendelés teljesítve lett.” Erre javasoltam, hogy érdemes átírni arra, hogy “A csomagot átadtuk a futárnak” vagy valami hasonlóra. Ezt tehát az e-mailre kattintva írhatod át.

      A személyes átvételnél nyilván nem jó ez a levél, ezért ott ne állítsd az állapotát Teljesítettre, és akkor nem fog kimenni ez a levél.

      Vagy azt is megteheted, hogy egyáltalán nem használod ezt a levelet. Ahogy a Te webáruházadban a leglogikusabb.

      A futárszolgálat elérhetőségét fixen beleírhatod a szállítási módnál, de az adott rendelésre vonatkozó egyedi adatok, mint például a csomagszám, nem írhatóak bele ebbe a levélbe. Viszont ha átadsz egy csomagot a futárszolgálatnak, akkor onnantól ők kezelik a dolgokat, és akkor ők fognak e-mailt küldeni a vevőnek erről, azután arról is, hogy mikor viszik ki a csomagot.

      Remélem, ez segített. Sok sikert kívánok hozzá!

      Válasz
  8. Kedves Móni!
    Nem tudom aktuális-e még a poszt. Szeretnélek kérdezni, hogy ha vásárláskor más a szállítási cím, kitölti azt a vevő, a visszaigazoló e-mail-en viszont nem szerepel. Csak adminban tekinthető meg. Mit kell beállítani, hogy a visszaigazoló e-mailen is (a vevőén is és a webáruházba befutó emailebn is látható legyen a szállítási cím? Válaszod előre is köszönöm!

    Válasz
    • Kedves Linda!

      Nem értem, miért nem látható nálad a levélen a szállítási cím… Ha be van állítva szállítási mód, és a vevő ki is tölti, akkor meg kell jelennie a két címnek a rendelést visszaigazoló oldalon is és az e-mailekben is, a vevő felé küldöttben és az áruház felé küldöttben is.

      Az imént csináltam egy teszt vásárlást egy teszt webáruházban, és mindkét e-mail és a visszaigazoló oldal is tartalmazta a szállítási címet. Lásd itt: https://wp-suli.hu/wp-content/uploads/2019/09/woocomm-mail-szallitas.png

      Válasz
  9. A vevő nem kapja meg az emaileket mert nincs is olyan mező a megrendeléskor amiben email címet kér a Woocommerce:
    Hogy lehet felvenni vevő email címet és hogy kapscolódik ezek után ez a Vevő emailekhez?

    Válasz
  10. Kedves Móni,

    szeretném a segítségedet kérni. Woocommerce-t használok Ajándékkártyák online rendeléséhez. Remekül működött, de szükségem volt egy plusz bekérendő adatra ezért feltettem a WooCommerce Checkout Manager bővítményt. Ez is remekül működött, majd 10.14-e után a számomra küldött email nem tartalmazta a plusz mező tartalmát. Nem állítottam el semmit, maximum frissítettem. Az utóbbi egy hétben eljutottam oda, hogy már az új rendelés levél sem érkezik meg 🙁
    Nem változtattam semmin… az új rendelés email küldés be van kapcsolva…
    Mit javasolsz?

    Köszönöm előre is a válaszod

    Válasz
  11. Kedves Móni!
    Sajnos nálam nem működik, pedig nagyok kellene… Kezdő vagyok, és nem egy nagy guru, de azért odáig eljutottam, hogy biztonságossá tettem a weboldalt, megvannak az oldalak, és az Állapot már nem talál hibát – egyet kivéve: az oldalaknál (Kosár, Pénztár, stb) azt írja, hogy “Az oldal nem tartalmazza a shortcode-ot.” . Amit komolyan is gondol, mert a főoldal kész, a PayPal is működik azt hiszem, de amint megnézném a kosaram, vagy a pénztárhoz fáradnék – a nagy semmi fogad: üres oldal, a megfelelő felirattal!

    Válasz

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..