A WordPress és a keresőoptimalizálás

Múlt csütörtökön volt a WP-Suli januári online tréningje, “A WordPress és a keresőoptimalizálás” címmel. A tréning hanganyaga megvásárolható, de a mai bejegyzésemben szeretném kiegészíteni ezt az anyagot néhány olyan gondolattal, amelyek az előadáson nem hangzottak el.

Néhány statisztikai adat az étvágyad felkeltésére 🙂

Az első oldalon lévő találatok viszik el a kattintások 95 %-át. Ma már az emberek annyira sietnek, hogy nagyon ritkán mennek tovább a második oldalra, ez inkább a szűkebb célközönségnek szánt weblapoknál szokás csak, vagy akkor, ha az első tíz helyezett ugyan agyonoptimalizált oldal, de alacsony minőségűek, vagy nem jó a válasz, a szolgáltatás, amit kínálnak.

Az első oldalon az első helyezés a felmérések szerint átlagosan 30 %-os konverziót hoz, azaz 100 látogatóból, aki a találati listáról érkezik, 30 feliratkozóvá vagy vevővé válik. A második helyezés már csak 8 %-os konverziót eredményez, a harmadik 5 %-ot, a negyedik 4 %-ot, az ötödik 3 %-ot, a hatodik-tizedik helyezés pedig 2 %-ot. Ezek a számok természetesen a nagy átlagot mutatják, szakterületenként ettől eltérő eredmények is születhetnek.

 

Hogyan lehet elérni azt, hogy az első oldalra kerüljünk?

Erre vannak technikai eszközök (erről szólt a múltkori online tréning egy része), és ezek a WordPress alkalmazása esetében programozói tudás nélkül is használhatóak, beállíthatóak. Másrészt azonban – és ezt nem győzöm hangsúlyozni – a jó tartalom rengeteget számít, ha ugyan nem az a legfontosabb.

Egy fogászati weboldal jelenleg stabilan az első oldalon, a legtöbb fontos kulcsszavukra az 1.-3. találati helyen áll. Az oldal komoly keresőoptimalizálással, minden alapelvet maximálisan betartva készült. Ez a találati eredmény ma nagyjából napi 500 látogatót, 90 telefont, és napi 8-10 új ügyfelet hoz.

Mindehhez azonban az kellett, hogy két éven keresztül készítsék, folyamatosan frissítsék, új tartalmakkal töltsék fel a weblapot, így ma már több, mint 250 oldalnyi, megfelelően kulcsszavazott szöveg található rajta. Ezt pedig – bármilyen új eszközt, bármilyen szuper trükköt alkalmazunk – egyszerűen lehetetlen felülmúlni.

Mindenféle felmérés, statisztika, és az internetes közösség személyes véleménye alapján is kijelenthető tehát, hogy a releváns (témába vágó, valódi, értékes, a látogató kérdésére választ adó) tartalom a legfontosabb. Írj minél többet, minél jobban, és az írásaidat ajánld is be a témával foglalkozó gyűjtőoldalaknak – linképítésnél is ezt, az úgynevezett mélylinkelést használd, tehát ne a főoldalad linkjét, hanem egy-egy jól megírt bejegyzésedet, aloldaladat ajánld a linkgyűjtő oldalakra.

 

Ugyanakkor vannak olyan alapelvek, amelyeket semmiképpen nem szabad figyelmen kívül hagynod, ha jó helyezést szeretnél elérni a keresőkben. Néhány apró csemege ezek közül:

Mértékkel használj a weblapodon flash animációkat, iframe kódokat. (Természetesen egyetlen banner vagy egy Facebook rajongói oldal azért belefér.) Mellőzd a pop-up és pop-under megoldásokat – a felhasználókat zavarja, a keresők pedig nem vagy csak korlátozottan látják. Ne tegyél a weblapodra (főleg a főoldalra ne) AdSense paneleket, hirdetéseket, kifelé mutató linkeket.

Érdemes a láblécbe is egy menüt tenni – a saját oldalaidra mutató, kulcsszavazott linkekkel. Természetesen a WordPressre való hivatkozást is illik kitenni, illetve ha ingyenes sablont használsz, akkor a sablon készítőjének oldalára is illik linkelni.

 

A keresőoptimalizálás legfontosabb alapelveiről, a WordPress megfelelő beállításairól, és a fentiekhez hasonló eljárásokról volt szó a múltkori online tréningen, amelynek felvételét ide katintva vásárolhatod meg.

 

Összefoglalva: készíts MESEJOO weboldalt 🙂 (Jakob Nielsen alapján), azaz a weblapod legyen ilyen:

  • Minőségi tartalom
  • Elég gyakori frissülés
  • Sebesség
  • Egyszerű használhatóság
  • Jól megfelel a látogatónak
  • Online média lehetőségeit kihasználja
  • Online vállalati kultúrádat átadja

 

(A bejegyzésben szereplő statisztikai adatok, a példa és a csemegék Száraz Krisztián SEO-szakértő előadásából származnak.)

 

Oszd meg Te is:

Share on email
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Szerző:

Ezek is érdekesek lehetnek számodra: 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Javasolt eszközök:

Banner250x250.png
Elementor Pro
Generatepress Logo White Asset
GeneratePress
Divi 4.0
Divihello
Prémium támogatás és ajándék Divi licence
Adatvedelem.png
ADATVÉDELEM minta
Aszf.png
Webshop ÁSZF minta

“A WordPress és a keresőoptimalizálás” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Nekem most megfogta a fantáziámat ez a “tegyél a láblécbe is menüt” c. dolog. Én eddig azt hittem, ez sablonfüggő, hogy van-e ott menü, vagy nincs. Vagy mégis oda lehet ügyeskedni???

    Ez nagyon érdekelne.

    Köszi szépen!

    🙂 Csilla 🙂

    Válasz
  2. Persze, általában (vannak kinézetek, amelyeknek külön menüje van erre) a footer.php-ban lehet szerkeszteni a láblécet. Itt kell sima html programozással betenni a menüket. Persze csak akkor, ha nem minden menüt szeretnél megjeleníteni. Ha az összes oldalt láttatni szeretnéd a láblécben, akkor lehet használni a wp_list_pages funkciót is erre a célra, nem kell begépelni az összes menüpontot.

    Válasz
  3. Üdv Móni és mindenki más.

    A konverziós adatokat (amik közölve lettek) nem osztom, mivel a konverzió nem a keresőoptimalizálás célja. Keresőoptimalizálás = ingyenes látogatószerzés. Ha vásárlót szeretnénk formálni a látogatókból akkor egyéb dolgok számítanak mint pld.: a webergonómia és marketing technikák. Tehát ha van egy jó keresőoptimalizált oldalunk amely bekerül az első helyre az hozhat sok látogatót ez a napi keresésektől függ. Ha használjuk a marketing szövegírást és egyéb dolgokat a konverziót lehet emelni.

    A tartalom fontos, de láttam rengeteg olyan oldalt ahol nem ez számított leginkább. Voltak 1-2 lapos weboldalak akik tartották a saját pozíciójukat az első helyen. Olyan mintha most felrúgta volna a google a saját szabályait, nagyon gyenge 1-2 lapos weboldalakat is találunk első helyen, viszont most nem a tartalom és a seo optimalizálás számít, hanem a ránk mutató minél több link. (nem muszáj értékes linknek lenni) Tapasztaltam egy 6 pagerankos oldalt megvert helyezésben egy 3-as melyre 18.000 link mutatott (soha nem frissítették az oldalt) a másikra viszont csak pár száz értékes linkelés volt. Én a link építést tartom a legfontosabbnak.

    Keresőoptimalizálás fontossági szempont (nálam):
    – Linképítés
    – Oldal title tag
    – H1 tag
    – Lap tartalma, szavak száma
    – Képleírások

    Ez a pár dolog most amit érdemes jól kitölteni, elvégezni és elég jó helyezéseket lehet elérni. (a többit sem szabad elhanyagolni, de már annyira nem fontos a kereső szemében)

    “Egyszerű használhatóság”, “Jól megfelel a látogatóknak” ez már webergonómiai szempont itt emelkedik a konverzió, a lapon eltöltött idő stb.

    Online média szerepe sem igazán keresőoptimalizálás mert az oldalunkat elemzi a google és nem a hozzá tartozó közösségi oldalakat. Online média is inkább a látogató és vevőszerzés, kategóriába tartozik.

    Ennyi kiegészítésem lett volna a témához, remélem tudtam másoknak segíteni vele.

    További szép napot mindenkinek.

    Válasz
  4. Szeretném megköszönni nagyon tanulságos írás.Én tapasztalataim szerint,a domain név,20-30 releváns oldalra mutató link,és wordpress sablon.Ami szerintem elengedhetetlen hogy jó helyezést kapjunk a Google keresőben.

    Válasz
    • Úgy érted, hogy a Te weboldaladRA mutató linkek releváns oldalakról, ugye? A bejövő linkek számítanak, nem a kimenők.

      A domain-névnek akkor van jelentősége, ha pontosan ugyanaz, mint amire keresnek, de legalább tartalmazza a kulcsszavakat. A népszerű témákban ilyet rövid idő után már szinte lehetetlen találni… Ilyenkor ki kell találni valami más kulcsszót.

      Én nem az első tízben akarok lenni a Google első oldalán, hanem mind a tíz első oldali találat én akarok lenni 😀 (Persze nem minden kulcsszóra, csak ami nekem fontos 🙂 )

      Válasz

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..