Egy kis marketing 2. – szövegírás

Múlt héten azt boncolgattam, melyek azok az alapvető szabályok, amelyeket be kell tartanod, ha azt szeretnéd, hogy a weblapod üzletileg sikeres legyen. A három legfontosabb szabály mindegyikénél szerepelt az a kívánalom, hogy legyél figyelemfelkeltő. Most ehhez adok egy kis segítséget.

Tulajdonképpen a szövegírás alapjairól szeretnék most írni. És itt nem arról beszélek, hogy jól tudsz-e fogalmazni (természetesen az is fontos), hanem arról, hogy ismered-e azokat a pszichológiai mozgatórugókat, amelyekkel fel tudod kelteni és fent is tudod tartani a weblapodra érkező látogatók figyelmét.

A sikeresen teljesítő weboldal szövegének megírásához ugyanis nem elsősorban kreatívnak kell lenned. Az sem árt hozzá, de nem az a legfontosabb. Azt szokták mondani, a sikeres értékesítési szöveg 10 % kreativitás, 10 % technika és 80 % sablon.

Mielőtt ebbe mélyebben belemennék, tisztázzuk, mit értek értékesítési szöveg alatt. Sokan azt hiszik, csak akkor kell ezzel törődni, ha el akarunk valamit adni a weboldalon. Csakhogy ez nem így van. Bármit akarunk a látogatótól, ahhoz egy értékesítési folyamaton kell őt végigvinnünk. Akkor is, ha azt akarjuk, hogy maradjon az oldalunkon még egy percig. Akkor is, ha azt akarjuk, hogy iratkozzon fel vagy töltsön le valamit. Akkor is, ha tényleg el akarunk adni neki valamit. Mindenképpen ugyanúgy kell felépíteni a weblapot, mert mindenképpen “rá akarjuk venni” valamire a látogatónkat, valami olyasmire, amit pár perce még nem akart, vagy legalábbis nem tudott róla, hogy akarja 🙂

Az értékesítési szöveg első tíz százalékával, a kreativitással nem tisztem foglalkozni, csak annyit jegyeznék meg hozzá:

  • a kreativitás is fejleszthető;
  • sokat kell zuhanyozni, mert közben jó ötleteink támadhatnak 🙂 (és érdemes beszerezni egy vízálló diktafont, hogy rögzíthessük is az ötleteinket 🙂 );
  • és a legfontosabb: egy jó sztori rengeteget dob a szövegen.

Emlékezz csak vissza a gyerekkorodban hallott mesékre: ugye, milyen élénken élnek most is Benned? Ugye, hogy jól emlékszel a tanulságukra? Így vagyunk szocializálva, meséken, történeteken keresztül tudunk legjobban tanulni, és a mesék, a történetek mindenkit érdekelnek, sokkal inkább, mint egy szolgáltatás előnyei. Próbáld történetbe ágyazni a mondanivalódat!

A második tíz százalék a technika. Itt sem kell semmi ördöngösségre gondolni: ha egyszer megtanulod ezt a technikát, bármikor könnyedén alkalmazni tudod majd. Ez pedig mindössze ennyiből áll: főcím, alcím, első bekezdés, többi szövegrész. Azaz:

  • a főcím egyetlen feladata: “eladni” az olvasónak, hogy olvassa el az alcímet is;
  • az alcím egyetlen feladata: “eladni” az olvasónak, hogy olvassa el az első bekezdést is;
  • az első bekezdés egyetlen feladata: “eladni” az olvasónak, hogy most már maradjon itt a weboldalon és olvassa el az egész szöveget.

A maradék 80 %-ról, a sablonról a jövő héten írok majd.

 

Oszd meg Te is:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ezek is érdekesek lehetnek számodra: 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Javasolt eszközök:

Banner250x250.png
Elementor Pro
Generatepress Logo White Asset
GeneratePress
Divi 4.0
Divihello
Prémium támogatás és ajándék Divi licence
Adatvedelem.png
ADATVÉDELEM minta
Aszf.png
Webshop ÁSZF minta

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..