Értékesítési oldal létrehozása WordPressben

Ha üzleti célú weblapod van, akkor szükséged lehet olyan oldalra, amely egyetlen feladatot lát el: például feliratkoztatja az olvasóidat egy listára, vagy megrendelést vesz fel, vagy éppen egy internetes hirdetés céloldala (idegen szóval landing page). WordPress rendszerben ilyen, úgynevezett értékesítési oldalakat is könnyen létrehozhatsz.

Az értékesítési oldalaknak két fő jellemzője van (mármint webdesign szempontból): az egyik az, hogy semmi nem tereli el a látogatók figyelmét arról, amit tenniük kell, a másik pedig az, hogy az oldal nem jelenik meg a menüsorban.

Tehát például ha ennek az oldalnak az a célja, hogy a látogató rendeljen meg egy terméket, akkor az oldalon le kell írni a termék előnyeit, és hogy miben segíthet a vevőnek, majd kell egy űrlap, amelyet kitöltve megrendelheti a terméket. Minden más elem felesleges: a menüpontok arra csábítják, hogy kószálni kezdjen a weblapon, az oldalsáv widgetjei pedig elterelik a figyelmét, különösen, ha mozgó, villogó bannerek, feliratok vannak ott.

Korábban írtam már az oldalsáv nélküli oldalak létrehozásáról. Ezzel a módszerrel eltüntetheted a tartalom mellől az oldalsávot, így azok már nem terelik el a látogatóid figyelmét. De ettől a weblapod többi eleme még megmarad, legalábbis a fejléc és a lábléc továbbra is ott lesz, a menüsorral együtt.

Meg lehet oldani ezt a feladatot bonyolultan, programozással is, de ez a blog nem erről szól 🙂 Nézzük az egyszerű WordPress megoldást!

1. Készítsd el a weblap tartalmát a hagyományos módon, azaz hozz létre egy új oldalt az Oldalak menüpontban. Írd meg a szöveget, töltsd fel a képeket, szúrd be az űrlapot, stb – amire éppen szükség van.

2. Mentsd el az oldalt úgy, hogy ne jelenjen meg a menüsorban: ha a hagyományos menüt használod, amely a wp_list_pages függvénnyel dolgozik, azaz kiírja az összes oldalt, akkor telepítsd és kapcsold be az Exclude Pages bővítményt és jelöld be, hogy ez az oldal ne jelenjen meg a menüben; ha az aloldalak eleve nem jelennek meg Nálad, akkor tedd aloldallá; ha pedig az újfajta Saját menüket használod, akkor nincs más dolgod, mert az nem rakja be automatikusan az új oldalt a menüsorba, csak ha Te úgy állítod be.

TIPP: ha biztosra akarsz menni, ezt az oldalt nyugodtan Magánjellegűre is állíthatod (amelyet különben csak a szerzője láthat), mindjárt meglátod, miért…

3. Kattints az oldalnál az Előnézet gombra és “játszd le” az oldalt a böngésződben. Azért fogalmaztam így, mert tulajdonképpen tényleg ez történik: a WordPress php-ban megírt motor, a tartalom adatbázisba kerül, ezért az oldal gyakorlatilag nem létezik addig, amíg meg nem nézed a böngésződben. Abban a tizedmásodpercben viszont a php függvények és az adatbázis adatsorai egy html-fájllá alakulnak, amelyet a böngésző meg tud jeleníteni.

4. A böngésződben kattints jobb egérgombbal és válaszd a Forrás megtekintése vagy hasonló szövegű lehetőséget. A megjelenő html-kódot másold ki Jegyzettömbbe vagy PSPad Editorba, és mentsd el UTF-8 karakterkódolással, index.html néven.

FIGYELJ: ha az Intéződ úgy van beállítva, hogy “az ismert fájltípusok kiterjesztéseit rejtse el“, akkor Jegyzettömb esetén könnyen lehetséges, hogy véletlenül egy index.html.txt nevű fájlt hozol létre…

5. Most jön egy kis programozás (kérj segítséget, ha nem értesz hozzá): a html kódból ki kell törölni minden felesleges részt, tehát a menüket, az oldalsávot, a láblécet stb. Erre sajnos nincs általános recept, de egy kis odafigyeléssel és próbálgatással bárki rá tud jönni a nyitjára. Lényeg, hogy mielőtt bármit csinálsz, az eredeti fájlt mentsd el egy biztonságos helyre, hogy bármikor elölről tudd kezdeni, ha valamit elrontottál. Persze az oldal úgyis létezik WordPressben, tehát mindig visszamehetsz a 3. pontig, ha nagy a gáz.

6. Menj fel a tárhelyedre FTP-vel és hozz létre egy alkönyvtárat az értékesítési oldaladnak, például ha egy akció számára készítetted, akkor elnevezheted ezt az alkönyvtárat akcio-nak. Másold fel ide az előbb elkészített index.html fájlt.

7. A hirdetéseidben vagy egyéb kommunikációidban a http://domainneved.hu/akcio/ linket add meg, ez le fogja játszani a benne található index.html fájlt, azaz meg fog jelenni az értékesítési oldalad 🙂

FRISSÍTÉS (2017.06.07.): ma már sok sablonban van lehetőség “Full Width”, azaz teljes szélességű oldalak létrehozására, illetve az ún. “Page Builder” sablonok (és bővítmények) segítségével teljesen egyedi értékesítési oldalt is létrehozhatsz.

Oszd meg Te is:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ezek is érdekesek lehetnek számodra: 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Javasolt eszközök:

Banner250x250.png
Elementor Pro
Generatepress Logo White Asset
GeneratePress
Divi 4.0
Divihello
Prémium támogatás és ajándék Divi licence
Adatvedelem.png
ADATVÉDELEM minta
Aszf.png
Webshop ÁSZF minta

“Értékesítési oldal létrehozása WordPressben” bejegyzéshez 21 hozzászólás

  1. A linkelt oldalamhoz találtam egy jó sablont, amin lehet oldalsáv nélküli oldalt létrehozni. Ennek nagyon örültem.
    Olyant is csináltam már több helyen, hogy kerestem egy egyszerű, egyhasábos wp sablont, és abból szedtem ki a felesleget.
    Ettől függetlenül örök hála, mentettem.

    Válasz
  2. Nagyon jó összefoglaló! Ki fogom próbálni. Annál is inkább mivel a napokban épp ezen agyaltam, hogy miként lehet ilyen fejléc nélküli oldalakat összehozni. … Talán gondolatolvasó vagy?! 😉

    Egy kérdésem lenne sales oldallal kapcsolatban: Azt miként lehet megoldani, hogy időnként a sales szövegbe kerül egy link, ami elvisz a lap alján lévő megrendelő űrlapig???

    Válasz
    • Az már tisztán html: írsz egy ilyet, hogy pl {a href=”#feliratkozas”}Ugorj az űrlaphoz{/a} (persze a { és } helyére < és >, csak szeretném, ha látszódna is a kód…), arra a helyre pedig, ahová küldeni akarod ilyenkor, oda meg azt írod, hogy {a name=”feliratkozas”}{/a}. Ennyi az egész.

      Van rá egyébként WordPress bővítmény is, egyszer már írtam erről itt.

      Válasz
  3. Nem idevágó kérdés ugyan, de szeretnék egy bővítmény után érdeklődni.Azt az öt csillagos értékelési lehetőséget keresem – tudod olyasmit, mint amit a WP-ben a bővítmények hozzáadásánál is van az egyes bővítmények mellett. Szeretnék a bejegyzések végébe én is ilyet illeszteni. Csak nem tudom, hogy milyen néven keressek ilyet a bővítmények között. Tudnál ebben segíteni?

    Válasz
  4. Szia Móni!

    Ez az 5. pont izgatott volna, reméltem kifejted. Próbálkoztam ezzel-azzal, de amiben a header és footer szó van, s kitörlöm, szétesik az oldal.
    Még próbálkozom. A marketing medve WP-suliban van erről szó, mert arra beneveztem már, ismétlés gyanánt. 🙂
    Bea

    Válasz
    • Kifejteném, de nincs rá általános recept. Minden sablon más és más… A tanfolyam Haladó részében van szó részletesebben a kódturkászásról (a Kezdőben nincs), a klubtagok oldalán írtam konkrétean erről a témáról bővebben (bárki bármikor csatlakozik, elolvashatja az összes régi bejegyzést is a tagok zárt oldalán), illetve egyéni konzultáció keretében is megcsinálhatom Neked, ha nem boldogulsz (lásd a Segítség! menüpontot).

      Válasz
  5. Szia!

    Ngyon klassz ez a bejegyzés, többször is voltam már itt. 🙂

    Találtam egy kincset. Lehet, hogy már ismered (lehet, hogy már írtad valahol), de azért nem tartom meg magamnak.

    ZenBusiness sablon – isteni mindenre, ami kell!

    Nagyon kényelmesen testreszabható, minden benne van, nekem csak egy nagyon picit kellett kódot változtatnom. Háttér, színsablon, háttérkép, fejléckép változtatása adminon belül egyetlen kattintás.

    Van alapértelmezett oldalsáv nélküli oldal. Az oldalszerkesztésnél megjelnik egy olyan választás, hogy fullwidth, sima, sitemap, vagy slideshow…

    Szóval nagyon kényelmes a drága 🙂

    Ezt egy délután alatt csináltam: http://hetkoznapi.csodano.hu

    Válasz
    • Hű, de király lett ez az oldalad! Gratulálok!!!

      Nem ismertem ezt a sablont, de tényleg jónak néz ki. Én mostanában az ElegantThemes-szel nyomom (fizetős, de vettem hozzá fejlesztői hozzáférést, így az ügyfeleimnél is használhatom), abban is az a jó, hogy hasonlóan rugalmas, minden kattintással kapcsolható ki-be, minden szín és minta menüből állítható, és rengeteg oldalsablonja van meg egyéb extrák, szóval hasonlóan könnyen kezelhető és látványos eredményeket lehet vele elérni, mint a Zennel.

      Ha van kedved írni egy vendég-bejegyzést a tapasztalataidról a ZenBusiness sablonnal kapcsolatban, szívesen látom itt nálam 🙂 Természetesen reklámmal erre az új oldaladra!

      Válasz
  6. Szia Móni!
    Oké, azt értem, hogy html csak addig létezik, amíg nyitva az oldal.
    Viszont én azon nyűgök két napja, hogy ha egy felugró ablakot szeretnék az oldalra, ami html-ben már meg is van írva, akkor azt hová tegyem be és milyen módon?
    A szerkesztőben ugye csak .php kódok vannak, abba, ha beteszem a sima html-t, fel se veszi….
    Tudsz ebben segíteni? Vagy ilyet nem is lehet? Nem találtam erre igazán plugint sem.
    Köszi előre is, ha válaszolsz: Bea

    Válasz
  7. Az index.php-ba kell betenni a felugró ablakot meghívó kódot. A html-t simán a php közé lehet írni. Nézd meg jobban azt a kódot, vannak benne html részek is… Pl nézd meg a comments.php-t, a hozzászólások űrlapja sima html.

    Egyébként van rá plugin is, a zárt tagi oldalon egyszer írtam is róla. Idézem:

    “Van erre a célra egy kiváló bővítmény, az OptinPop. A WordPress.org-ról is le lehet tölteni természetesen, de én ajánlom, hogy inkább a bővítmény saját weboldalát nézd meg – marketing szempontból is rendkívül tanulságos.”

    Válasz
  8. Sziasztok!

    Nekem a szerkesztés része szépen sikerült, de előállt egy probléma amiatt, hogy beállítottam ezt a magánjellegű dolgot! Egyelőre a sales oldal címében ott virít ez a felirat, annak ellenére, hogy kitöröltem a szöveges részből HTML nézetben. A másik pedig, hogy automatikusan be vagyok léptetve a szerkesztő felületre, amikor megnézem az oldalt. Nem tudom, hogy a 2 probléma összefügg-e. Ha valakinek van ötlete, kérem, segítsen!

    Köszönöm

    Válasz
    • Két külön “probléma” – az idézőjel azért van, mert egyik sem probléma.
      Amint közzéteszed az oldalt, eltűnik belőle a “Magánjellegű” felirat, illetve ha már html-ben van, akkor a title részben tudod kitörölni.

      Belépve pedig akkor vagy, amikor be vagy lépve 🙂 Ha belépve másoltad ki a forráskódot, esetleg benne maradt a (szerkesztés) link alul, ha a sablonod ilyen. Ezt is könnyen kitörölheted a kódból.

      Már feltéve persze, hogy jól értettem a kérdéseidet 🙂

      Válasz

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..