Itt a WooCommerce 3.0: végre! Azazhogy… inkább…

Amint azt előre sejteni lehetett (legalábbis a tapasztalt felhasználók sejtették), a WooCommerce mostani (3.0) nagyverzió-frissítése számos problémát okozott. Ezek megoldásában egyelőre még nem tudunk segíteni, ne is kérdezz! Egyelőre nincs más ötletünk, mint hogy várd meg az első stabil verziót, ami valószínűleg leghamarabb a 3.1 lesz. Vagy a 3.2….

Még maga a WooCommerce is azt tanácsolja, hogy működő webshopot senki ne frissítsen.

Legalábbis anélkül ne frissíts, hogy ellenőriznéd, hogy a sablonok és a bővítmények kompatibilisek-e már az új verzióval. (“3.0 is a major update. It is important that you make backups and ensure themes and extensions are 3.0 compatible before upgrading.” – olvasható a frissítőoldalon.)

Úgyhogy egyelőre még nem írok semmit az új verzióról, későbbre hagyom a lelkendezést, és azt tanácsolom, hogy ha ki szeretnéd próbálni élőben is, hogy miket tud a rég várt frissítés (mert tényleg varázslatos dolgokat), akkor egy teljesen üres, termék nélküli oldalra telepítsd, és ott kezdd el tesztelni.

Ha már van egy működő webshopod, akkor a legjobb, ha klónozod a teljes oldaladat szőröstül-bőröstül, és azon próbálod ki a frissítést, mert akkor jönnek ki azok a hibák, amelyek konkrétan a Te megoldásaidat érintik – és ilyenkor érdemes ezt meg is írni a fejlesztőknek, hogy lássák, miket kell még javítaniuk.

A WooCommerce egy cuki videóban és egy összefoglaló cikkben írja le, hogy szerintük mi a helyes eljárás a klónozás-tesztelés-frissítés folyamatában: “How To Update Your Site(angol nyelvű).

Klónozás és tesztelés

A klónozáshoz én a Duplicator nevű plugint javaslom (léteznek mások is, mint például a BackupBuddy vagy a BackWPup). Ahogyan a fent említett cikkben is olvashatod, ilyenkor érdemes másokat is megkérni, hogy próbálják ki a teszt oldaladat, hiszen több szem többet lát. Amikor már mindent kipróbáltál a teszt oldalon, és minden működik, akkor frissíthetsz az éles oldalon is, de azért előtte mindenképpen mentsd le a wp-content mappa teljes tartalmát és az adatbázisodat is.

Ha pedig beleestél abba a lelkes hibába, hogy az éles oldaladat frissítetted, akkor nem tudok mást javasolni, mint hogy kérd vissza a frissítés előtti állapotot a tárhelyszolgáltatódtól…

Ha mázlid van, akkor a WP Rollback bővítmény elvégzi ezt a szolgáltatód helyett.

Egyelőre nem lehet javítani semmit – meg kell várni, amíg maga a WooCommerce is, és az összes hozzá kapcsolódó bővítmény és sablon is felveszi a tempót, és igazodik az új elvárásokhoz.

Sajnálom, hogy nem tudtam jobb hírekkel szolgálni – máskor mindig azt írom/mondom, hogy mindig mindent frissíts azonnal, de ez most nem egy egyszerű biztonsági frissítés, nem lesz tőle semmi baja a webáruházadnak, ha nem frissítesz, ha egyelőre hagyod még a 2.6.14 verziót, hogy tegye a dolgát. És ugyanez vonatkozik minden bővítményre is, amelynek köze van a WooCommerce-hez.

Türelem! 🙂

Oszd meg Te is:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ezek is érdekesek lehetnek számodra: 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Javasolt eszközök:

Banner250x250.png
Elementor Pro
Generatepress Logo White Asset
GeneratePress
Divi 4.0
Divihello
Prémium támogatás és ajándék Divi licence
Adatvedelem.png
ADATVÉDELEM minta
Aszf.png
Webshop ÁSZF minta

“Itt a WooCommerce 3.0: végre! Azazhogy… inkább…” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Kedves Móni!
    Jelenleg 3.6 Woocommerce van telepítve. Magam bütykölök egy áruházat össze. Vannak termékeim, meg azokhoz attributumok. Klasszul beállítottam mindent, s állítgattam dolgokat, aminek a vége az lett, hogy a termékszűrőm egy nagy kockában ott vírított a képernyő közepén, eltakarva mndent. Próbálnám visszaállítani, hogy oldalt legyen csak szűrő, de nem tudom. Kikapcsoltam ezt a nagy bigyót, ami középen volt, de most sehol nincs szűrőm. Hiába állítgatom a Product Filter-t, nem találom. Esetleg meg tudod mondani, hogy hol lehet? Vagy, hogy állíthatom vissza alaphelyzetbe, s inkább újra kezdem…

    Köszi, Margit

    • Kedves Margit!

      Ránéztem ugyan az oldaladra, de csak kíváncsiságból, mert erre a kérdésre így “kívülről”, látatlanban nem tudok válaszolni. Látnom kellene a weboldaladat belülről, adminként, végignézni, hogy mit csináltál, kielemezni a sablonod viselkedését, és utána valószínűleg ki tudom javítani a hibát. De nem száz százalék, mert speciel a Storefront sablont nem ismerem olyan nagyon jól (dolgoztam már vele, de csak próbálgattam).

      Ilyen munkát korábban gyakran vállaltam, óradíjas konzultáció keretében, de most elég kevés az időm a nagy projektek miatt, úgyhogy általában nem szoktam vállalni, vagy ha igen, akkor is várni kell rám egy-két hetet. Ha ez nem gond neked, akkor kérlek, jelentkezz fent a “WordPress oktatás” menüpontban.

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..