Listaépítés? OptinPop!

 

Az üzleti célú blogokkal a legtöbbször az a probléma, hogy nagy várakozással indítják őket, de azután nem hoznak elegendő (vagy semennyi) pénzt. Mi a baj velük? Meglepően sok esetben a válasz az, hogy a blog tulajdonosa hagyja elmenni a látogatóit.

Ha a Te oldalad sem hozza a kívánt eredményeket, nézz körül a témában. Nem akarok most online marketing fejtegetésekbe belemenni, erről sok-sok anyagot lehet olvasni az interneten. Alapvető, hogy listaépítés nélkül gyakorlatilag lehetetlen sikeres online vállalkozást vinni. A listaépítésről azonban rengeteg félinformáció és tévhit kering.

Teljesen lényegtelen, hogy sok divatos elemző és “guru” szerint az e-mail túlhaladott, a hírlevélírás kiment a divatból, különben is senki nem iratkozik fel ma már a listákra, és főleg undorodva bezárják a weblapot, ha a képükbe ugrik egy popup ablak. Teljesen mindegy, hogy ki mit mond – azt kell megnézni, hogy mi működik.

Az igazság az, hogy ha jó okot adsz a látogatódnak rá, akkor igenis fel fog iratkozni. És ez a lényeg: ha a látogatódat érdekli az ajánlatod, akkor kérni fogja. Ha nem, nem, és ez nem azon múlik, hogy technikailag hogyan oldod meg a feliratkoztatást: ha ő nem tartozik a célpiacodba, ha nem lesz soha a vevőd, akkor teljesen felesleges ráerőltetni a feliratkozást – ha viszont ő egy potenciális vevő, akkor rengeteg pénzt hagysz az asztalon, ha nem használod ki az összes technikai lehetőséget arra, hogy feliratkoztasd.

(Erről a témáról kicsit bővebben olvashatsz a napokban a Vállalkozónők.org oldalon – majd szólok 🙂 )

A WordPress alapú oldalak esetében régóta gondot okoz, hogy bizonyos feladatokra nem volt bővítmény, és a külső fejlesztők által írt szoftvereket nem mindig lehet jól a WP-motorhoz illeszteni. Ilyen téma volt a felugró ablakok (popup) kérdése is.

A legtöbb ember azt állítja, hogy utálja a felugró ablakokat, és le is tiltja őket a böngészőjében. Valójában ez nem teljesen igaz. Azok az emberek utálják azokat a popup ablakokat, akiknek az nem szól. Aki nem a célközönsége a popupban elhelyezett üzenetnek, azt persze hogy zavarja, miközben olvasna. De ha neki szól az ajánlat, ha már ott van, akkor ránéz, és ha elég érdekes számára, rá is fog kattintani.

Ha tehát nem vagy elégedett a feliratkozóid számával, talán az a baj, hogy nem elég vonzó az ajánlatod, és talán nem elég nyilvánvaló, hogy mit kell tenniük. Van erre a célra egy kiváló bővítmény, az OptinPop. A WordPress.org-ról is le lehet tölteni természetesen, de én ajánlom, hogy inkább a bővítmény saját weboldalát nézd meg – marketing szempontból is rendkívül tanulságos.

A bővítmény ugyanis alapesetben ingyenes. Mégis, egy olyan kiváló sales oldalt írtak hozzá, videóval (amely valójában csak szöveges diák vetítése, és a fejlesztő felolvassa a szöveget), a legfőbb funkciók felsorolásával, és hatalmas narancssárga “Töltsd le ingyen” gombokkal, hogy bármely marketinges megnyalja utána a tíz ujját. Miután letöltötted, egy automatikus értékesítési folyamatba kerülsz be (érdemes megfigyelni), amelynek az a célja, hogy fejlessz a fizetős változatra. Zseniális a módszer, és a fejlesztő a folyamat részeként még meg is osztja Veled lépésről lépésre, hogy mit csinál! Ha csak egy kicsit is tudsz angolul, megérted, nem bonyolult, és alkalmazható más területeken is.

Az OptinPop beállítása 

Visszatérve a bővítményre: pár kattintással telepíthető és beállítható az OptinPop, megadhatod a felugró ablak méretét és helyét; kiválaszthatod, hogy a weblapod indulásakor jelenjen-e meg, vagy akkor, amikor a látogató bezárja az oldaladat; ha az elején, akkor megadhatod, hogy azonnal jöjjön-e elő, vagy késleltetéssel; eldöntheted, hogy a látogatóid minden alkalommal találkozzanak-e az ablakkal, vagy csak x naponta; és beállíthatod, hogy a popup egy ligthbox ablakban jelenjen meg (tudod, ez az, amikor a háttér elsötétül mögötte). Természetesen úgy van megírva, hogy nem lehet blokkolni.

A leglényegesebbet hagytam a végére: a popup tartalmát könnyen előállíthatod, ugyanis bármely weblap-oldal lehet benne. Magyarul megírod a feliratkoztató oldalt, feltöltöd a tárhelyedre, és a teljes elérési címét (URL) megadod a popupnak. (Megjegyzés: ez lehetőleg ne legyen egy WordPress-oldal, mert az bizonyos beállítások esetén gondot okozhat, nevezetesen újra és újra be fogja tölteni a popup-ablakot, ha úgy van beállítva a bővítmény, hogy minden induláskor jelenjen meg. Ha csak bizonyos időközönként egyszeri megjelenés van beállítva, akkor lehet WordPress oldal is a popup tartalma.)

A fizetős változat hihetetlen sok plusz beállítást tud: nemcsak a kezdőlapra, de más oldalakhoz és bejegyzésekhez is kapcsolhatod a popupot, rotálni tud több ablakot, sőt, akár azt is beállíthatod, hogy az adott érdeklődő eddigi látogatásainak száma szerint jelenjen meg neki egy ablak (tehát pl aki már tízszer járt itt, annak felugrik egy új ajánlat). Ezzel a bővítménnyel már tényleg nincs kifogás: ha jó az ajánlatod, és jól van megtervezve az értékesítési folyamatod, akkor megtízszereződhet a feliratkozóid száma.

 

Oszd meg Te is:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ezek is érdekesek lehetnek számodra: 

Ne maradj le semmiről, iratkozz fel hírlevelünkre!

Javasolt eszközök:

Banner250x250.png
Elementor Pro
Generatepress Logo White Asset
GeneratePress
Divi 4.0
Divihello
Prémium támogatás és ajándék Divi licence
Adatvedelem.png
ADATVÉDELEM minta
Aszf.png
Webshop ÁSZF minta

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..