Vérfagyasztó pillanat átélni azt, amikor az ember meglátja a Vezérlőpulton, hogy valamelyik bővítménye frissítésre szorul, gyanútlanul rákattint a frissítésre, és néhány másodperc múlva, ahelyett, hogy visszakerülne az admin felületre, a WordPress oldal eltűnik, és a helyén csak egy rémes hibaüzenet marad… Mit lehet ilyenkor tenni?
Az ilyesmi kinézetű hibaüzenetek, mint
Fatal error: Class ‘Services_JSON’ not found in /home2/domainneved/public_html/wp-content/plugins/wp-stats-dashboard/classes/util/metrics/WPSDCompeteRank.php on line 54
vagy hasonló, amelyek a WordPress oldalad hűlt helyének tetején jelennek meg a lehető legalkalmatlanabb pillanatban, arra utalnak, hogy a bővítmény valamelyik fájlja hibás, sérült, vagy hiányos.
Ilyenkor ne is próbálj visszalépni a Vezérlőpultodba (úgysem fog sikerülni), hanem lépj be FTP-vel a tárhelyedre, a wp-content/plugins könyvtárban keresd ki a bűnös bővítményt, és töröld ki. Sajnos nincs más megoldás, ha csak nem vagy vérprofi php-programozó és ki nem tudod javítani a hibás fájlt…
Ha megvan a bővítmény korábbi változata, töltsd vissza a tárhelyedre, és amikor visszamész a Vezérlőpultba, ne frissítsd, hiába kéri – várd meg, amíg biztosan jó az új változat. Kérlek, ilyenkor keresd meg a bővítmény fórumát vagy a WordPress hivatalos fórumát (http://wordpress.org/support/), és írj a problémáról, így hamarabb megoldják.
Ha a bővítmény törlése kevésnek bizonyulna, akkor be kell lépned a tárhelyed phpMyAdmin felületére, és az adatbázisból is ki kell törölnöd a bővítmény által beírt adatokat. Kérd szakértő segítségét, ha nem vagyok biztos abban, amit csinálsz!
És ne felejts el rendszeresen biztonsági mentést készíteni az oldaladról!