Egy intelligens webáruház

Ha online termékeket, szolgáltatásokat szeretnél WordPress oldaladon árusítani, vagy akár csak bemutatni, akkor jó szolgálatot tehet egy webáruház bővítmény. Számos ilyen letölthető a hivatalos oldalról, írtam is róluk korábban, és a kedvencemről, az ingyenes WP e-Commerce-ről egy élő oktatást is tartottam tavaly. Most mégis egy fizetős webáruházról, a WP eStore-ról szeretnék beszámolni (amelyről szintén volt már szó korábban a blogon, de bővebben csak a zárt tagi oldalon írtam róla), mégpedig egy teljesen más megközelítésből.

Először is a két korábbi írásom a WP e-Commerce-ről:

Webáruház WordPress motoron, 2010. szeptember 29.

Szebb, jobb, okosabb: megújult a webáruház, 2011. július 12.

A WP eStore részletes leírását a zárt tagi oldalon olvashatták a klubtagok.

A WP e-Commerce ide kattintva letölthető, a WP eStore-t pedig itt lehet megvásárolni.

 

Most, hogy e köröket lefutottuk, térjünk a lényegre. Az pedig az, hogy a WP e-Commerce a telepítése és bekapcsolása után automatikusan létrehoz magának néhány oldalt. Ezzel máris egy sor problémát okoz egyébként, amelyek részben kiküszöbölhetőek, részben idegesítőek, de nem is ez a fontos, mert ugyanakkor kétségtelen előnyei és kényelme is van ennek a megoldásnak.

De ami a legfontosabb: a termékek egy külön oldalon fognak megjelenni. Külön menüpontban, ha ez így jobban tetszik.

Mi ezzel a baj? Semmi. Mármint semmi akkor, ha eleve így képzelted, tehát nem szeretnél hosszasan írni a termékekről (egyezzünk meg, hogy a termékek alatt most szolgáltatásokat, tanfolyamokat, e-book-okat is értek, nemcsak babaruhát meg mobiltelefont), és teljesen megfelel, hogy a termékek ábécésorrendben, vagy az áruk szerinti, vagy a feltöltési idejük szerinti sorrendben jelennek meg egymás alatt. (Esetleg táblázatos nézetben, ha megvásárolod az ezt lehetővé tevő Gold Cart kiegészítőt.)

 

 

Újabban azonban sokfelé találkozhatsz olyan sablonokkal, amelyeket eleve webáruházakhoz szabtak, “shoposan” néznek ki, a termékek csinosan vannak elrendezve, sőt, van hozzájuk kiemelt termékek sáv, vagy biggyeszthetsz a termékképek sarkára akció feliratot, megadhatsz hozzájuk árakat és így tovább. Kedvenc prémium sablonjaim, az Elegant Themes választékában is találhatsz ilyeneket, az egyiknek ugyanaz a neve, mint a fent említett bővítményé (eStore), a másiké pedig Boutique.

 

 

Ezekben a sablonokban azonban az az érdekes, hogy a webáruháznak nem egy külön menüpontja van a WordPressben szokásos bejegyzések és statikus oldalak között, hanem az egész sablon a termékek bemutatására van kihegyezve. Ebből egyenesen következik, hogy ezek a gyönyörű webáruház-sablonok nem használhatóak a kedvenc webáruház-bővítményünkkel, hiszen az külön menüpontban jeleníti meg a termékeket.

Az eStore használata azonban teljesen más. Legfőbb erénye, hogy úgynevezett shortcode-okkal dolgozik (mi erre a frappáns magyar elnevezés?), és ezeket akárhová elhelyezheted. Mivel a fent említett sablonok nem a termékeket, hanem a bejegyzéseket és a statikus oldalakat rendezik el webáruházas megjelenítésben, ezért ezekhez az eStore rugalmasságára és intelligenciájára van szükség. Az eStore használatakor ugyanis nincs külön termék-oldal, ha Te nem csinálsz, kosár sincs, amíg nem csinálsz, és a “Kosárba teszem” gombot akárhová elhelyezheted.

 

Ezek után (remélem, érthetően fogalmazok) már nem számít, hogy a sablon nem a termékeket, hanem a bejegyzéseket kezeli, hiszen bármelyik bejegyzés vagy statikus oldal termékoldallá varázsolható, néhány kattintással beállíthatod, hogy az egyes termékek hol, hogyan jelenjenek meg, melyik kategória elemei látszódjanak a kiemelt sávban, és így tovább.

Az Elegant Themes sablonjai egyébként mindezt webáruház-bővítmény nélkül is megteszik, egyedi mezőibe beírhatod az árat, az “akciós” vagy a “kifogyott” feliratot, a tartalmi részbe a termék részletes leírását, mindössze a “Kosárba” gomb fog hiányozni, helyesebben nem fog működni. Ha tehát online katalógust készítesz, de nem fontos, hogy maga a vásárlási folyamat is online lejátszódjon, egy ilyen sablon tökéletes választás.

 

Ha kevés terméked van, és online fizetést szeretnél, alkalmazhatod a PayPal egygombos vásárlási folyamatát (minden egyes termékhez külön PayPal gombot lehet rendelni, és a többit már a PayPal intézi automatikusan), vagy akár az Elegant Themes által erre a célra ajánlott két bővítményt is használhatod, a valóban egyszerű Simple PayPal Shopping Cart nevűt (amely az eStore ingyenes “kistestvére”), vagy a kicsit bonyolultabb, de többet tudó eShop-ot.

De ha igazán kényelmes, nagy tudású webáruházra van szükséged, amelyet nagyon rugalmasan testre szeretnél szabni, akkor érdemes beruházni 49,95 dollárt a WP eStore-ba – különösen, ha affiliate programban vagy tagok számára nyújtott szolgáltatásokban is gondolkodsz, hiszen az eStore integráltan együttműködik a cég másik két prémium bővítményével, a WP Affiliate Platformmal és a WP eMemberrel, és csomagáruk mindössze 89,95 dollár, azaz kb 19.000 Ft.

 

Erősen gondolkozom, hogy mi legyen a témája a legközelebbi élő tréningnek, és könnyen lehetséges, hogy a fentiekről fogok tartani egy egésznapos képzést, mivel mostanában ilyen igények merülnek fel leggyakrabban a megrendelőim részéről. Kérlek, a hozzászólások között írd meg, Téged érdekelne-e egy ilyen tréning, amelyen egyedi webáruházak kialakításával foglalkoznánk – vagy ha nem ez a téma a legfontosabb Neked most, akkor jelezd, hogy miről szeretnél részletesebb oktatást.

Az ingyenes WP e-Commerce trükkjeiről írok egyébként ezen a héten a zárt tagi oldalon. Ha szeretnéd elolvasni, jelentkezz a WP-Suli Klub tagjai közé!

 

Oszd meg Te is:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ezek is érdekesek lehetnek számodra: 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Javasolt eszközök:

Banner250x250.png
Elementor Pro
Generatepress Logo White Asset
GeneratePress
Divi 4.0
Divihello
Prémium támogatás és ajándék Divi licence
Adatvedelem.png
ADATVÉDELEM minta
Aszf.png
Webshop ÁSZF minta

“Egy intelligens webáruház” bejegyzéshez 27 hozzászólás

  1. Érdekes illetve újszerű ismertető, korábban én is WordPress rajongó voltam, ám amikor feltörték a blogomat, töröltem az egészet.
    Esztétikus és tartalmas oldal, gratula.

    • Köszönöm szépen! Igyekszem 🙂

      A WordPress előnye egyben a hátránya is – világszerte többmillió oldal készült alatta, így a hackereknek is céltáblája. De folyamatosan frissítik és tömik be rajta a biztonsági réseket, és a weblaptulajdonosok is sokat tehetnek az oldaluk biztonságáért. Hamarosan újra írok egy összefoglalót ezekről a kérdésekről – egyszer már volt szó erről, lásd: https://wp-suli.hu/kezdoknek/biztos-ami-biztos/

  2. Szia!

    Nagyon tetszik a hozzáállásod! Köszi a sok pluszt, amit már eddig is adtál! Nagyon gratulálok, hogy gyerekek mellett ennyire a top-on vagy online ügyekben! Nekem is van két kicsim, és épp most dolgozom az online vállalkozásom felépítésén, szóval sejtem, milyen hétköznapokkal oldod meg! Na, tulajdonképpen azt szeretném kérdezni, hogy google webhelyre le lehet-e tölteni a wp-t?

    köszönöm előre is a válaszod: Szabóné Vali

    • Szia!
      Köszönöm, örülök, hogy a hasznodra lehettem! Sok sikert a vállalkozásod felépítéséhez!
      A Google webhelyek egy hasonló, bár jóval egyszerűbb tartalomkezelő rendszer, mint a WordPress, de azon csak az előre létrehozott elemekből válogathatsz. A WordPress telepítéséhez viszont FTP-kapcsolatra és egy SQL adatbázisra van szükséged, tehát egy valódi, saját tárhelyre. Tehát a válasz: nem, mert a Google webhely nem tárhely.

    • Szia! Bocs, nem tudom, miért, ez a kérdés valahogy nem jutott el hozzám… Jó régen kérdezted!

      Az eStore minden sablonnal működik, pont azért, mert a shortcode-okat használja, és minden termék egy bejegyzés, azokat pedig a sablon rendezi el.

  3. Szia!

    Az én választásom a wp-eCommerce pluginra és az eStore sablonra esett.
    Mennek is vele a dolgok rendesen, de amikor a főoldalon látható animációhoz hozok létre egy oldalt a dokumentáció alapján, akkor ott a kosárba tesz gomb csak az adott oldalt hívja be újra (#).
    Találtam egy leírást:
    http://www.tipsandtricks-hq.com/forum/topic/elegant-themes-estore-wp-estore-stuck/page/2 (itt Happyches hozzászólása)
    Végrehajtottam a kódban a változtatásokat, de a harmadik pontban leírtakat nem tudom értelmezni, így viszont minden termék leírása helyett egy hibaüzenet jelenik meg.

    A 3. pontban et írja:
    “Now all you have to do is use “prod_id” as the name of a new custom field with the product id number in the value”

    Van ötleted, hogy ezt a prod_id-t hol tudom megadni?
    Válaszod előre is köszönöm!

    • Ne haragudj, sajnos a Te kérdésed is eltűnt a süllyesztőben!…

      A leírásban ott van: custom field-et, azaz Egyedi mezőt kell használnod. Az Egyedi mező neve “prod_id” legyen, az értéke pedig a termék ID száma.

  4. Nagyon köszönöm a leírást! Kb 1 hete keresek rendes webáruház motort a WordPresshez, de amiket kipróbáltam, egyik sem teljesítette a várt elvárásokat.
    Nem probléma, ha kell érte fizetni, de szeretném előtte kipróbálni, hogy mit tud.
    A kérdésem az lenne, hogy az eStore-nak van valami trial mód változata?

    Amit szeretnék, hogy tudjon az áruházam:
    Termékek / szolgáltatások kezelése:
    – termék testre szabhatósága, megjegyzés fűzése a termékekhez. (például egy póló nyomtatásnál megadhassa, hogy XY felirat legyen a pólón)
    – megrendeléskor készüljön proforma számla, amit küldjön is el a vásárlónak és a tulajdonosnak is e-mailben
    – Fizetési módok: paypal, átutalás választási lehetőség, később esetleg valamelyik bankkal össze tudjam kötni
    – Időszakosan ismétlődő vásárlások kezelése. Például egy szolgáltatást 1 hónapig vehet igénybe a vásárló, előtte 1 héttel kapjon egy automatikus e-mailt, benne a proforma számlával és a fizetési lehetőségekkel, stb.
    – A felhasználó tudja utólag a számlázási / postázási adatait módosítani.

    Mindezt átláthatóan kezelni lehessen az admin panelben.

    Ha ezekre van olyan áruház, amit tudja már ezeket, megköszönném, ha tudnál tippet adni.

    • Nincs trial változata, de a használatát bemutató videók szabadon elérhetőek az oldalán.

      A termék testreszabását tudja a legtöbb webáruház, az ingyenesek is. A különböző fizetési módokat is, de a hazai bankokkal összekötés az nagyon húzós programozási és administrációs feladat. A számlázást nem tudja egyik sem, ott is alkalmazást kell fejlesztetni a számlázóprogram és a webáruház közé. A felhasználó, ha regisztrálnia kell, akkor tudja módosítani az adatait, de ha nem, akkor is automatikusan kitölti a rendszer az adatait, ha a böngészője úgy van beállítva, és akkor ott módosíthatja az adatait.

      Amit szeretnél, azt mind nem fogja Neked egyik WordPress webáruház bővítmény sem tudni, ehhez inkább magyar fejlesztést, pl a ShopRentert ajánlom.

  5. A WooCommerce webáruházat használom. Kétféle fő termékcsoportot szeretnék megjeleníteni egymástól elkülönítve. Azt meg tudom oldani, hogy a főmenüben két külön menüpontban szerepeljenek a két fő termékcsoport termékkategóriái, azonban az oldalsávra már a WooCommerce automatikusan teszi oda a termékkategóriákat, tehát ha a főmenüből kiválasztom az egyik termékcsoportot, akkor is látszanak az oldalsávon a másik termékcsoport termékkategóriái is. Hogyan lehetne megoldani hogy teljesen elkülönüljön a két fő termékcsoport? Tehát gyakorlatilag mintha két webshop lenne egy weboldalon. Köszönöm előre is a válaszodat.

    • Ezzel a bővítménnyel még nem dolgoztam, de éppen most kaptam rá egy felkérést, így hamarosan lesz róla tapasztalatom, majd megosztom.

      Addig is azt javaslom, hogy kézzel készíts Egyedi menüt azokból, amiket meg akarsz jeleníteni egy-egy widgetben, és az Egyedi menü widgettel jelenítsd meg őket az oldalsávban. A WooCommerce automatikusan felkerülő widgetjét pedig ne használd, húzd ki oldalra a nem használt widgetekhez (hogy ne vesszenek el a beállításai, ha esetleg később mégis kellene).

      Azt, hogy az egyik oldalon az egyik, a másik oldalon a másik widget jelenjen meg, a Widget Context nevű bővítménnyel tudod megoldani.

      • Köszönöm a választ, de sajnos ha Egyéni menüvel oldom meg a bal oldalsávban a termékkategóriák megjelenítését, akkor sem tudom megadni hogy melyik termékek, melyik menüpont alatt szerepeljenek, ugyan az Egyedi menüket (két különböző) el tudom készíteni, de a webshop beállításainál csak egy Shop főoldalt tudok megadni, így a Widgeteknél megjelenő Shop Overwiew Page ill. Single Product Page bal oldali widget területére, oldalsávjába tudom csak tenni az Egyéni menüt is, de nem tudom megkülönböztetni a Main Menüben szereplő két webshopot. Az pedig nem megoldást több száz termék esetén, hogy minden terméknél külön megjelölöm, hogy ez a widget szerepeljen az oldalsávjában, nem is tudom technikailag a Widget Context plugin erre alkalmas-e. Igazából az lenne a jó megoldás, ha valahogyan eleve meg lehetne adni, hogy 2 webshop legyen az oldalon, tehát minden egyes feltöltött terméknél be lehetne jelölni nemcsak azt, hogy melyik termékkategóriába tartozik, hanem azt is hogy az adott termékkategória, melyik webshopba kerüljön.

      • Több száz termékre és ilyen speciális beállításokra sajnos az általam ismert WP-webshopok nem alkalmasak. Ha nem lehet a webshop saját widgetjeivel illetve a WP alap widgetjeivel megoldani egy problémát, akkor az vagy egyedi php fejlesztést igényel, vagy meg kell próbálkozni egy komolyabb, fizetős webshop-bővítménnyel, vagy akár egy külső webshoppal, mint a ShopRenter vagy az OpenCart.

  6. Üdv!

    Szeretnék egy kérdést feltenni, amire sehol sem találtam választ: tehát csináltam egy webáruházat magamnak, de nem tudom hogyan lehetne megoldani a házhoz szállítást.
    A webáruház sablon amit használtam, beállítja a szállítási költségeket, de azokat én honnan tudjam? Fel kell vennem a kapcsolatot gondolom egy fuvarozó céggel? de hogy működik ez? Felveszem velük a kapcsolatot, és amikor futnak be hozzám a megrendelések a webáruházamból, akkor én írok a futárszolgálatnak, hogy ezt és ezt ide és oda vigyék ki? És a termék árát ilyenkor elutalja nekem a szállító cég, a szállítás díját meg megtartják?

    Bocsánat, ha egy kicsit sok lett, de nem csináltam még ilyet, és fogalmam sincs hogyan kell. Nagyon köszönöm előre is a segítséget!

    • Szia! Ez nem igazán WordPress kérdés, inkább üzleti döntés. Ha nagy tételben fogsz szállítani, akkor gondolom, érdemes megállapodni egy futárcéggel, ha kevesebbet, és Te magad vagy egy alkalmazottad fogja intézni a szállítást mondjuk postán, akkor pedig meg kell kérdezni a postán, hogy egy x méretű, y súlyú csomag mennyibe kerül pl városon belül, megyén belül, stb. Én sem értek ehhez ténylegesen, inkább csak tippelek. Szerintem utána kellene nézned, hogy melyik mennyire bonyolult és mennyibe kerül, aztán a Te feltételeidnek megfelelően kiválasztani az ideális megoldást.

  7. Kedves Móni,

    Most ismerkedem a WooCommerce-szel, miután örömteli búcsút vettünk a WP-eCommerce-től. Minden nagyon szuper (de tényleg), csak azt tapasztalom, hogy hiába adok meg a Beállítások-oldalon szállítási módozatokat (be vannak állítva, aktiválva vannak), és a Személyes átvétel az alapértelmezett, mégis a rendeléskor nem kérdezi a rendszer, hogy milyen szállítást szeretnék, és azonnal rászámolja a postaköltséget (mely ugyebár nem is alapértelmezett).

    Valószínűleg nincs félreprogramozva a plugin. Esetleg el tudnál igazítani, hogy hogyan kell ezt beállítani, kezelni? (Tehát azt, hogy a felvitt termék megrendelésekor kiválasztható legyen a szállítási mód is, ne csak a fizetési mód (a következő lépésnél kiválasztható, de a helyi átvételkor is postaköltséget számol), és hogy ésszerűen működjön? Köszönöm. 🙂

      • Kedves Móni,

        Eltűnődtünk. Sikerült előrelépni a kérdéskörben? 🙂 Bármikor aktuális lehet, különösen, ha fenti probléma kiküszöbölhető. Köszönöm. 🙂

      • Kedves Endre!
        Sajnos úgy alakult a cég élete, hogy elborított minket néhány dolog, így egyelőre nem lett semmi a videóból. Remélem, hamarosan kimászunk a ránk tornyosult hullámok alól 🙂 és meg tudom csinálni, de egyelőre még ígérni sem merek határidőt.
        Viszont ha küldesz egy admin hozzáférést az info kukac wp-suli pont hu címre, akkor bekukkantok az oldaladba és megnézem, miért nem akarja az igazságot a fránya bővítmény. Mert elvileg működnie kellene…

  8. Kedves Móni,
    nagyon örülök ennek a webáruháznak, mert tényleg jól be lehet állítgatni, de amiért számomra használhatatlannak tünik, az a termékképek minösége. nagyon jóó minöségü képeket töltök fel, mert az én termékeimnél (ékszerek) ez a lényeg és sajnos nagyon rossz minöségben jeleníti meg öket. Ill. csak akkor szép, ha már konkreten a csoporton belüli képet nyitja meg valaki, de a csoportok képei annyira pocsékek, hogy az embernek nincs is kedve tovább menni a menüben. Ez gondolom mesterségesen van lebutítva? ezt meg lehet változtatni valahol?
    Válaszod elöre is köszönöm!
    Nóri

    • Szia!
      Nem vagyok teljesen biztos ebben, mert ennél a bővítménynél ezzel a problémával még nem találkoztam. Más webáruháznál (konkrétan a WooCommerce-nél) volt olyan, hogy bár jó minőségű kép volt feltöltve, mégis homályosan jelent meg, és a megoldás az volt, hogy pontosan akkora méretben kellett feltölteni a képet, amennyit a bővítmény várt, és akkor nem butította le vagy torzította el.

      Ennél a bővítménynél a Settings -> General eStore Settings részben van egy olyan beállítási lehetőség, hogy “Enable Smart Thumbnail Option”, és magyarázatként, hogy “If your product thumbnail images look a little bit squashed then check this option which will take a snapshot of a square section (fit for the thumbnail area) from the image.” Próbáld meg ezt bepipálni, hátha segít!

  9. Üdvözlöm.

    Egy olyan segítséget szeretnék kérni, hogy van egy kis webshop kb. 50 termékkel. Ha valaki rendel valamit ugye kapok én is egy emailt a rendelésről, ebben az emailben szeretném, hogy megjelenjen a fizetési mód mivel a szállítás nagyon sokrétű lenne s azt inkább kihagytam belőle (nem lehet annyi mindent feltüntetni, hogy postán kéri, futárral, továbbá több termék rendelésnél nő a súly szóval ez bonyolult lenne) azt szeretném ha az emailben is megjönne, hogy melyik fizetési módot kérte a vásárló. Nem találtam hogy mivel kellene kiegészítenem a sablon emailt. Segítségüket előre is köszönöm.

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..